26.10.2015 г.

МЕТАМОРФОЗА



Години дълги живях
с криле на пеперуда
и в среднощната заблуда,
че птица съм не осъзнах.

Мечтаех да летя високо,
за любов до над небето
аз мечтаех, ала във сърцето
давех се в море дълбоко.

Появи се ти, подаде ми ръка
и в нощ по-тъмна от омраза
с поглед нежен ми показа
какво обич значи и какво тъга.

Повярвах сляпо аз тогава,
макар и да не обеща,
повярвах в твоята тъга,
повярвах в своята избава.

Ала тръгна ти и ме остави
в своя мрак, в свойта зима
с истина една, непрежалима-
сърцето ми теб не ще забрави.

Крилете си откъснах във нощта,
оставих ги в сърцето ти скришом,
заживях сред хора, думи, градски шум
и спомена за твоята душа.

След време те срещнах отново,
в сърцето ти птичка гнездеше,
и тогава разбрах, ти не грешеше –
желаех те истински, силно, наново.

Подпали огън в мен,
без да искаш, без искра,
с думи груби, с ледена тъга.
Аз бях огън, а ти бе студен.

Очи затворих и водопад
огнен от тях се заизлива,
че преди бях аз щастлива,
преди да закопнея твоя ад.

В един миг на случайност
погледнах в своята душа.
Видях там болка, обич и тъга
и твоята забравена потайност.

Опитах се път последен
ледения твой ад да разтопя,
ала ни обич, ни думи, ни подадена ръка
извадиха те от мрака непрогледен.

Уморена от тебе, лъжи
и надежди празни,
оставих ти време, спомени разни
и пеперуда в тебе да лети.

Мислих, че ще умра
без теб и твоята душа,
и остана ми не страх, а тъга,
че не ще мога нивга пак да полетя.

Ала в сърце си запазих
твойте тъжни две очи,
и от ярост, макар и да боли,
не теб, а себе си намразих.

И този твой студ и лед
сърцето ми прониза тъй жестоко,
че като лебед, паднал отвисоко,
остави в него смърт навред.

Не виждах, не чувах, не дишах,
за тебе аз копнях и живях.
И с мъка ледна и вяра на прах
душата си в писма изписах.

Тя беше тъмна, мрачна, черна,
забравила бе как се лети.
Забравила бе всички мечти,
бе станала прозрачна, ефимерна.

Липсваше ми повече от сън,
търсих те в звезди, в небето.
Търсих те в сърцето клето,
във вятъра и птичия звън.

Намерих те в пясъка, лъчите,
във вълните, в есенния дъжд.
Намерих те в цъфналата ръж,
във въздуха, в мечтите.

Ти си щастие за мен, не го отричам.
И болка беше, и мъничко тъга.
И страх един тая в сърце и във душа-
да разкрия колко те обичам.

Ти знаеш. Знам, че ми личи.
Душата си пред теб разкрих в писма.
Мислих, че ще полудея от тъга,
но преродих се в твойте две очи.

Пеперуда бях крехка и самотна,
в твоето сърце подслон открих.
Ти преобърна ми живота,
в птица силна се аз преобразих.

Не променяй се.
Остани си мрачен, с тъжни очи.
Не забравяй ме.
И аз като тебе имам шепа мечти.

Няма коментари:

Публикуване на коментар